Державна фіскальна служба інформує
Мелітопольські податківці роз’яснили платникам податків новації в податковому законодавстві
Зміни в Податковому кодексі України, передбачені Законом України від 16.01.2020 року №466, адміністрування податків і зборів в період карантину та після виходу з нього, зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - основні питання, які розглядались на семінарі, проведеному 17 червня 2020 року фахівцями Мелітопольського управління Головного управління ДПС у Запорізькій області з представниками бізнесу.
Заступниця начальника управління - начальниця відділу податків і зборів з юридичних осіб Ірина Нурлаєва та головний державний податковий інспектор відділу податків і зборів з юридичних осіб Алевтина Романюта розповіли про зміни в податковому законодавстві, які стосуються суб’єктів підприємництва - юридичних осіб. Так, присутнім довели до відома нові аспекти в справлянні податку на додану вартість, податку на прибуток тощо.
Окрему увагу Ірина Нурлаєва приділила питанню зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН відповідно до Постанови КМУ від 11.12.2019 №1165 та наказу МФУ від 12.12.2019 № 520. Платникам були роздані презентаційні матеріали ГУ ДПС у Запорізькій області щодо нового порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН та роз’яснено як можна отримати консультацію з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН та роботи окремого реєстру ПН/РК, реєстрація яких зупинена.
Про зміни в системі оподаткування фізичних осіб - підприємців, в адмініструванні податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску тощо розповіли заступник начальника управління - начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Олександр Зюзін та заступниця начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Тетяна Мальцева.
В ході семінару присутні представники бізнес - спільноти отримали консультації податківців з питань, які розглядались на зустрічі.
Запорізький бізнес сплатив півтора мільярда гривень ПДВ
За п'ять місяців запорізькі компанії і підприємці сплатили до державного бюджету 1 мільярд 522 мільйони гривень податку на додану вартість, що на 197 мільйонів або на 15 відсотків більше, ніж за аналогічний період 2019 року (не враховуючи показники великих підприємств, які зареєстровані в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДПС). Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, травневі надходження ПДВ склали 321 мільйон гривень та перевищили минулорічні на 38 мільйонів.
Так, з початку року представники бізнесу м. Запоріжжя спрямували до державної скарбниці 829 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 119 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 114 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 73 мільйони, Вільнянського, Новомиколаївського районів – 69 мільйонів, Василівського та Михайлівського районів – 58 мільйонів, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – понад 56 мільйонів, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 56 мільйонів, Якимівського та Приазовського районів – 55 мільйонів тощо.
Станом на початок червня у податковій службі регіону зареєстровано 10305 платників ПДВ, порівняно з минулим роком їхня кількість зросла на 338. Зокрема, нараховується 9347 суб'єктів господарювання-юридичних осіб та 958 фізичних осіб-підприємців.
Нагадаємо, відповідно до Закону України від 16 січня 2020 року №466-ІХ запроваджено єдиний звітний період для звітності з ПДВ, продовжено граничний термін реєстрації в ЄРПН зведених податкових накладних з 15 до 20 числа місяця, встановлено тимчасову пільгу з ПДВ для операцій з передачі транспортних засобів малозабезпеченим верствам населення, органам спеціального призначення (швидка медична допомога та центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах цивільного захисту, рятувальної справи, пожежної і техногенної безпеки) для оперативного виконання задач, направлених на захист та збереження здоров’я населення. Докладно про ці та інші зміни читайте на сайті податкової служби: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/419682.html.
Крім того, суб'єкти господарювання можуть переглянути дані реєстру платників ПДВ в Електронному кабінеті платника: https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv.
Чи обов’язково реєструвати під час карантину приватному підприємцю книгу обліку доходів і витрат?
Фізичним особам-підприємцям та фізособам, які провадять незалежну професійну діяльність, дозволено тимчасово, на період карантину, вести облік доходів і витрат без використання книг обліку доходів і витрат (книг обліку доходів), якщо ведення зазначених книг мало розпочатися після встановлення карантину.
Але це можливо за умови, що ці особи подадуть потім книги обліку доходів і витрат (книги обліку доходів), до яких будуть унесено дані про доходи та витрати, отримані (здійснені) ними впродовж карантину, для реєстрації до контролюючих органів протягом трьох місяців із дня ухвалення рішення про скасування карантину.
В який період не проводяться податкові перевірки в зв’язку з карантином?
Продовжено дію мораторію щодо проведення податкових перевірок на період карантину. Так, мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок діє з 18.03.2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ (було – по 31.05. 2020 року), крім:
- документальних позапланових перевірок з підстав, визначених пп. 78.1.8 ПКУ
- фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:
обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених пп. 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 ПКУ.
За навчання студента у виші сплатила рідна тітка, чи можна подати декларацію на податкову знижку?
Фізична особа має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного року, фактично здійснені ним протягом такого року витрати у вигляді коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п.166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу).
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
Отже, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення, зокрема, рідна тітка, вонине мають права на податкову знижку щодо таких сум.
Громадянин продав один легковий автомобіль в 2019 році, чи необхідно подавати декларацію в 2020 році?
Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна, зокрема, у вигляді легкового автомобіля, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (п. 173.2 ст. 173 ПКУ).
Тобто, якщо фізична особа отримала дохід від продажу протягом 2019 року одного легкового автомобіля, то такий дохід не оподатковується.
Отже у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку і подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.
Чи можна подати декларацію про майновий стан і доходи в ЦОПв умовах послаблення карантину?
Платник податків може обрати зручний для себе спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи:
- особисто або уповноваженою на це особою;
- надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
В умовах послаблення протиепідемічних заходів відновлено звичайний режим роботи Центрів обслуговування платників. Водночас зауважимо, до ЦОП платники мають право заходити тільки у захисній масці, рукавичках та після дезінфекції рук. Також обмежено кількість одночасного перебування людей в залах обслуговування ЦОП в залежності від кількості працюючих робочих місць, а саме на одного працівника – один відвідувач, відстань між людьми має бути не менше 1,5 метра.
Радимо направляти декларації засобами електронного зв’язку. Для цього можна скористатися електронним сервісом в Електронному кабінеті.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
При складанні деклараціїhttp://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/print-364200.html в Електронному кабінеті платника здійснюється часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.